God Jul så fasen heller


Nu är den över…… julen som skulle komma med så mycket gott. Tror eller åtminstone hoppas att det blev just så för de allra flesta.

Gott Nytt År ropas det till höger och vänster. Oftast utan minsta tanke bakom. Utan minsta förutsättning att bli just så, Utan ansträngning från den som ropar att göra just detta för den de ropar till.

Är jag otydlig! Okey skall försöka mig på en förklaring.

”Visst detta året har varit ett skitår. Jaja TJATA inte, Vet väl för faen att jag spelat bort pengar men det var väl för faen MINA pengar som jag sletet ihop……….. ELLER.  Men nästa år DÅ ska du få SE. Då DU då vinner jag alla de där pengarna …… KÄNNER det på mig. Då skall du få ….. ja inte ALLA men en hel del av dem…….. när jag har köpt det jag vill…… men det blir över till dig oxå…..jaja lite i alla ifall…..kanske. GOTT NYTT ÅR…… se inte så jävla sur ut, fy fasen va ful du är”

”Visst detta året har kanske blivit lite väl mycke dricka men det SKA det minsann bli ändring på NU.  Du behöver INTE vara rädd för mig. SKÄRP dig för faen, jävla subba. Förresten så förtjänar jag lite gott att dricka, jag jobbar ju så hårt.  Säger JAG att det inte blir mer supande så får DU väl för faen TRO mig. SKÅÅÅÅÅÅL Gott Nytt År. ”

Önskar egentligen inte att någon blir ensam Men när flaskan är vackrare än personen bredvid, när tipskupongen/lotten attraktivare än personen bredvid …..ja då är det bättre att personen bredvid söker annat sällskap.

Tyvärr är det ju så att drickaren inte uppfattar hur ljuset slocknar i partnerns ögon i takt med att nivån i flaskan sjunker.

Tyvärr är det ju så att spelaren fullständigt skiter i partnerns behov av mat kläder osv

Tyvärr är det ju så att de skador som de nära får inombords inte syns för den som åsamkar dem. Förresten misshandlaren ser inte ens skrapsår och blåmärken , för den vill inte och skulle den till äventyrs se dem så spirar en litet självbelåtet flin i ansiktet. ”Haha det är jag som satt dit dem , det skall väl lära fanskapet lyda MIG”

Håll ut, härda ut, blunda och be, imorgon är Nyårsafton historia och om ett par dagar vardag igen.

Published in: on december 31, 2015 at 8:59 f m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://3pa2.wordpress.com/2015/12/31/god-jul-sa-fasen-heller/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Ja, suck! Verkligheten ser verkligen olika ut för oss alla…
    När man säger Gott Nytt År till någon så menar man ju att man ÖNSKAR dem ett gott nytt år… Men bara för att man faktiskt önskar dem allt gott så kan man inte göra så att det blir så… hur mycket man än skulle vilja! Ingen annan kan ta ansvar för en annan vuxen människas liv och lycka – det är oftast fullt upp med att ta ansvar för sig själv och sina val!
    Men det är för sorgligt hur den stressade nutidsmänniskan mer eller mindre medvetet väljer att titta åt andra hållet… 😦

    Att man inte kan ta ansvar för en annan vuxen människa, det är en sak! Men medmänsklighet och viljan att hjälpa andra verkar tyvärr vara en bristvara hos allt för många… 😦 och DET är verkligen sorgligt!

    ♥ Styrkekram ♥


Kommentera

