Vinterbilder


Är inte så vanligt med snö på sportlovet åtminstone inte de senaste 20 åren. Men i år har Blekingebarna tur, åtminstone de barna som inte är iväg åkta på utlandsäventyr.

130219 förmiddag 010B

Visst är det fint med snöklädda grenar!

130219 förmiddag 008

Vägarna är hala och isiga så det gäller att ta det varligt på promenaden.

130219 förmiddag 006B

Är mulet grått och liten isande vind. De enda varelser jag möter på min promenad är de frusna änderna.

130219 förmiddag 007B

Trots att vi är inne i februarimånad och att snön knappast borde kommit som någon överraskning så har någon glömt sin fina kanot nere vid ån………….

130219 förmiddag 015B

En sista blick upp mot det gamla vattentornet……… DET är vackert men nu har jag fått frisk luft så det räcker för idag. Går hem och sätter på en gryta risgrynsgröt – det verkar vara passande för lunch idag.

Published in: on februari 20, 2013 at 1:28 e m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://3pa2.wordpress.com/2013/02/20/vinterbilder/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Det är väldigt vackert med snön, men nu tycker jag att det får räcka! Jag har rätt svårt för alltför höga sommartemperaturer, men det är inte utan att jag trots allt börjar tänka att det är att föredra..! Jag fryyyyyser!!! 😛


Kommentera

